Moa Katarina Nilsson

Recension: Cup Tea Lounge
När Gabriella hälsade på i Edinburgh gick vi till Cup Tea Lounge för deras Festive Afternoon Tea. Man möttes av en söt dukning med en smällkaramell i den fina tesalongen.
 
(null)
 
Det kostar egentligen 24 pund per person men vi hade erbjudande via itison så det blev halva priset!
 
(null)
 
Väldigt fin och stämningsfull salong med fina tunga gardiner, julgran och gnistrande kristallkrona. 
 
(null)
 
De hade även en meny endast för teet som var en riktigt bra blandning av allt möjligt roligt! Kommer defintivt gå tillbaka hit bara för att prova fler teer. Jag valde ett vanligt Earl Grey eftersom jag gillar det klassiska teet och tycker det passar perfekt till afternoon tea. 
 
(null)
 
Men är ritkigt nyfiken på den med körsbär och rabarber som jag ska försöka prova nästa gång! Här ser ni även att vi fick ett glas med glögg som var riktigt kryddigt och varm och härligt. Man kunde välja mellan prosecco eller glögg men eftersom det var juletider så fick det bli glöggen. 
 
(null)
 
Mums!
 
(null)
 
Otroligt platt hår, rosiga kinder och bekväma gå-på-stan skor. 
 
(null)
 
Självklart fick man alla godheter severade på ett klassiskt våningsfat. 
 
(null)
 
Man visste knappt vart man skulle börja!
 
(null)
 
Vi började med några av sandwicharna. Gurka och mjukost var helt klart min favorit och det mörka brödet med ägg och majonäs den minst goda. Man blev väldigt snabbt mätt så inte heller åt jag upp hela laxsmörgåsen för att överhuvudtaget orka smaka på sötsakerna. 
 
(null)
 
Teet var toppengott och man behöver inte oroa sig över att inte ha tillräckligt för man får en egen tekanna full av smakrikt te av eget val. 
 
(null)
 
Sconesen kom efter att man ätit de olika sakerna på våningsfatet så de var varma och goda. Var dock inte de godaste sconesen jag någonsin provat utan de var lite smaklösa och torra i min smak. Desutom var man så otroligt mätt att man kanppt orkade prova dem. Det fanns både vanliga och scones med äpple och kanelsmak plus de små mini mince-pajerna.
 
(null)
 
Ändå en trevlig afternoon tea. Sötsakeran var lite väl söta för min smak men fräscht bröd och otroligt gott te. Även supermysigt ställe och trevligt med ett bra pris med prosecco eller glögg inkluderat. Skulle absolut rekomendera, men kanske inte gå tillbaka utan hellre prova något nytt.  
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress