Moa Katarina Nilsson

Att pusta ut

Idag har varit väldigt uppochner känslomässigt. En stund ville jag gråta, en stund bara sova, skratta, beklaga mig, andas, bita mig i läppen eller bara lägga mig under täcket och försvinna. 

Det är nog lite mycket på gång samtidigt. Dels så fick jag lite dåliga nyheter som jag tog hårdare än jag behövt, dels så fick jag negativa kommentarer angående mitt utseende och dels så är onsdagen vår absolut tyngsta dag och den avslutas med veckans två värsta klasser.

MEN

den här veckan var de två sista klasserna faktiskt rätt okej. På den nästsista klassen fick vi improvisera en och en till Imagine Dragons "Believe" och det gav mig liv. Att bara få improvisera lite och röra sig så som kroppen vill kan ge så otroligt mycket energi. 
Sedan var det dags för Pointe och blev förvånad över att jag kände mig stark och kunde jobba igenom smärtan på ett bra sätt idag! 

Men bäst av allt? Nu när vi har slutat så gick jag ut i kvällsluften och kände regnet mot ansiktet. Alltså regn, hur underbart är inte det? 

Nu ser jag fram emot en dusch och lite kvällsmat. Så väntar en 12.5h dag imorgon också! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress