Moa Katarina Nilsson

Några saker om mig

Jag är en person som:


- gråter till klipp där Luciano Pavarotti sjunger Nessun Dorma för att det är så obeskrivligt vackert

- är beroende av att skriva listor 

- går runt planlöst för att hitta nya spännande vägar i städer 

- gillar att tänka och inspireras på ett poetiskt sätt av vardagliga ting 

- har som mål att kunna fyra språk flytande 

- och att kunna spela fiol 

- ler rakt ut på gatan om jag hör eller ser något som får mig att vilja le

- gärna sover i både tröja, pyjamasbyxor och raggsockor

- älskar när det är kyligt, men avskyr att frysa 

- längtar efter att få sova i en sovsäck i ett tält 

- uppskattar mornar som den bästa tiden på dygnet 

- inte är rädd för att umgås med mig själv

- men som också ibland är galet sällskapssjuk och uppskattar gott sällskap 

- lägger geléhallon i frysen och sedan äter dem en i taget

- blir sömnig och lugn av kaffe 

- gillar att sätta på sig klackar och en finare utstyrsel och gå på middag, afternoon tea eller annan tillställning bara för att få känna sig fin

- älskar planering men som också behöver spontana äventyr

- är intresserad av möten med nya människor 

- tänker för mycket 

- lätt blir emotionell och gråter av för mycket känslor, vare sig det är lycka eller sorg 

- tror att ögonen säger mycket om en person och är fönster till själen (klyschigt jag vet) 

- lätt kan uppfattas som naiv eftersom jag är en drömmare 

- kanske är lite naiv också

- tycker att vin är livets dryck men svart fruktigt te är en stark tvåa 

- gillar att överraska

- hela tiden lär mig tycka mer om den jag är 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress