Moa Katarina Nilsson

När man frågar pappa om råd

Jag har blivit sjuk. Ni vet sådär supersjuk som man kan bli en vecka på vintern. Feber, huvudvärk, yrsel, trötthet, halsont, tappar rösten, gråter ofta och tycker synd om sig själv. Igår när jag tvingade mig själv ut för att försöka ta mig till affären för att köpa medicin (och glass...) var jag tvungen att stanna bakom ett hörn och gråta lite för jag var så trött och utmattad. Kul. Avskyr verkligen att vara sjuk. Speciellt när man har så ont i kroppen att man inte kan slappna av vilket därmed förhindrar sömn. Och att tappa rösten försvårar små detaljer som at ringa in till skolan och säga att man är sjuk, samt att fråga butiken ifall man glömde sitt bankkort där igår kväll (svaret var ja, så otroligt skönt att slippa spärra och beställa nytt...) 

Pratade (läs: skrev) med pappa idag för jag behövde råd och att någon tyckte lite synd om mig. Hans ovh mammas råd vad först och främst te med citron, ingefära och honung men det sa jag att jag provat hela dagen så då sa han att det aldrig är fel att prova lite cognac eller whisky. Jag är så desperat att jag mer än gärna provar vad som helst. Vips så sitter man i sängen och dricker whiskey med lite citron och honung i. Som det kan bli. Det är en annan jobbig grej förresten, kan inte riktigt ligga ner för det förvärrar smärtan, så halvsitter när jag försöker sova/sover. Som sagt: har superkul. Sådär, nu har jag klagat klart. 
Om någon har en mirakelkur: snälla hör av er!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress