Moa Katarina Nilsson

Nyhet om i sommar
Sommaren börjar bokas upp sakta men säkert. I sommar hamnar jag återigen på Parken Zoo Eskilstuna och ska vara arbetsledarassistent för aktör - men håll i er, här kommer en nyhet: jag kommer inte bara vara arbetsledarassistent utan halvvägs in på högsäsongen blir jag arbetsledare. Vår excellenta arbetsledare har fått ett nytt jobb och behöver tid till det så därför får jag hoppa in. Känns nervöst men superkul. Dessutom har jag en drömbuss för STS Alpresor som väntar i augusti - känns riktigt bra att veta att man kommer återvända till alperna inom kort.
 
Lite nuffror: Idag är det 19 dagar kvar till nästa lov då jag flyger direkt till Göteborg föratt spendera en helg där. Det är 47 dagar till sommarlovet. Och 419 dagar till examen...
Dessutom har jag redan en lång och fin lista över vad jag vill hitta på i sommar, den är självklart ett work-in-progress men än så länge ser den ut såhär:
 
Vad vill jag göra i sommar?
 
- strosa omkring i en somrig klänning och nya solglasögonen
- dricka bubbel på uteserveringar
- äta frukost i solen på en balkong
- göra dagsutflykter till fina städer i sverige
- sitta och beundra sälarna på kolmården
- åka på en liten roadtrip med vänner
- vandra igenom sommarnatten lycklig och lite salongsberusad
- gosa med taxvalpar
- fika järnet i uppsala
- åka båt och känna vinden i håret
- gråta av höjdskräck och sedan känna adrenalinet från karusellerna på liseberg
- sola på en segelbåt
- hitta på fotoprojekt 
- ha en liten örtträdgård i mitt fönster
- upptäcka frukost och brunch ute på nya ställen
- lära mig rida 
- sommarhångla
- läsa böcker och drömma mig bort i olika världar
- vara bättre på att fota med systemkameran
- styra upp aws för kollegorna på jobbet
- leka och dokumentera med gopron
- lära känna nya människor
- jobba järnet på både parken zoo och för alpresor
- hitta och köpa ett par fina sandaler
- prova nya tesorter
- dricka mägnder av smaksatt vatten
- bjuda på middagar 
- bli bättre på att blanda drinkar
- ha ett poolparty
- filma dans i fina miljöer
- nattbada
- åka på weekend till köpenhamn
- ha pyjamasparty
- äta lyxfrukost i sängen
- sova med öppet fönster
- upptäcka nya ställen i egna staden
- äta massor av jordgubbar
- dansa i regnet 
 
Återstår att se hur mycket man kan tänkas hinna med!
 
Har jag missat något som man borde göra på sommaren? Bara att tipsa i kommentarsfältet!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress