Moa Katarina Nilsson

Toppendag trots supervärmen
Jaha ja, så fick man punka på cykeln på vägen hem. Vilken tur att dagen var så toppen annars så man inte blir irriterad :)
Pappa hämtade mig och cykeln och fixade den snabbt igen så fort vi kommit hem. Blir att cykla till jobbet imorgon igen.
Som sagt har det ju varit galet varmt idag men jag har varit på topp ändå. På jobbet i päls kan jag lova att det är såpass varmt att man tycker att alla "vanliga" människor som klagar över värmen borde skämmas! Men jag har haft knasigt mycket energi och har lekt och busat ovanligt mycket, trots värmen. Stötte även på en kompis som också jobbar på parken och bestämde att vi ska ses redan imorgon och umgås! Älskar att spontant hitta på lite saker sådär. Träffade även på lite andra människor på jobbet som jag pratade lite med. Är verkligen jätteglad över mitt jobb för alla man jobbar med är riktigt trevliga och hälsar alltid med ett leende, om inte några ord och många kan man stanna och prata lite med trots att man inte alls känner varandra - blir liksom en bra stämning överlag.
Om inte det hade varit nog att jag haft en massa energi och träffat en massa trevligt folk på jobbet idag (och jobbat djuramatning som är riktigt roligt!) så fick jag en "Hugo" när jag kom hem! Mums!
Och för er som inte vet så är en "Hugo" : "Några msk färskgjord outspädd fläderblomsaft, pressad lime, några hackade mynta blad, lite kolsyrat vatten, massor med is o mousserande vitt vin efter tycke o smak!!! SKÅÅÅÅL!!!" - fick receptet av en vän och hade helt glömt bort denna oerhört somrigt goda drink som jag smakade för första gången på en after walk i alperna, bad gastein, när jag var där i maj i år på reseledarkurs!
Idga kom även lillebror hem så nu är hela familjen hemma tills på onsdag då alla förutom jag åker till sommarstugan i Strömstad... buuhuu, jag vill också! Men jobbar ju... Aja, får bli nästa år då kanske? Eller en solresa i oktober när jag kanske är lite ledig...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress