Moa Katarina Nilsson

Nostalgi med pannkaksägg!
Så lycklig! Pappa gjorde pannkaksägg till mig till frukost! Hade helt glömt bort att de ens existerade och har inte ätit det sedan jag bodde i mitt förra hus när jag var väldigt liten... Det är så gott! Kommer nog blir nya standardfrukosten för mig. Åt även vaniljfil med havre fras, banan och ananas. Och drack te såklart :) Jag tycker egentligen frukost är tråkigt eftersom jag inte riktigt hinner laga något ordentligt eller fixa frukost när jag ska till skolan eftersom jag inte orkar. Och jag har svårt att äta ägg på morgonen men nu när jag har hittat pannkaksägg så kanske det kommer gå bättre! 
Tänker nog hålla mig till te eftersom min mage inte gillar kaffe just nu (förutom möjligtvis någon kaffedrink ibland) men resten av familjen har i alla fall påverkats av kaffeprovningen genom att nu bara köpa fairtrade-kaffe som dessutom är KRAV-märkt. För er som inte vet det så är det massor av annat förutom kaffe i sådant kaffe som inte är ekologiskt och fairtrade, såsom blad, grenar, besprutningsmedel bland annat. Därför är sådant kaffe inte rent och inte bra för magen. Så se till att bara dricka fairtrade! Det försäkrar även att bonden som har hand om kaffebönorna får betalt för sitt jobb och att de arbetar under bra förhållanden. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress