Moa Katarina Nilsson

Lördag i Dalarna
Såhär stilig var jag när vi åkte iväg till Vansbro i förmiddags! Är hos farmor och farfar i Dala-Järna på pepparkaksbak-besök.
De har ett fint järnvägsstationshus här och jag ser tyvärr ut som ett troll i mjukisbyxor och min (o)coola mössa. Glömde ta med ett annat par byxor så hade inte så mycket val än att ha på mig dem...
Hittade även små gulliga tomtar i en hemslöjdsbutik :)
Naaw, tomtar som pussas! <3
Utanför butiken hängde en "väder-sten". Tycker den är lite rolig ;) Speciellt roligt är "kan inte se stenen - dimma"
I en butik såg jag den här galgen med en gädda på ... Gäddhäng - hahahha!
Lokstallet! Det var lite julmarknad där inne och vi hittade även en av pappas kusiner där. Och min tremänning Ida! Har aldrig träffat henne förut (vad jag minns) men hon var jättetrevlig! Så roligt att hitta släktingar! :)
Inne på lokstallet har de en utställning om Gunde Svan så gick runt där och kollade lite också :)
Gunde sitter på vänster sida längst in och min pappa sitter på höger sida näst längst bak! Det är pappa som tittar fram lite misstänksamt där bakom ... Pappa och Gunde gick i samma klass när de var yngre och tävlade även i skidor tillsammans ett tag , sedan bestämde sig min pappa att bli veterinär och där skiljdes deras vägar  
Måste nog erkänna att jag är lite småkär i Gunde... Tihi... Lite svag för dalmålsdialekten ;)
Tog även bild med Gundes stavar som är en bra bit längre än mig :p
Bakade pepparkakor med farmor när jag kom hem så nu luktar det väldigt gott här :)
På ICA i Vansbro har de gelesmultron - gulligt va?
Förutom att jag fyndade en tremänning idag så fyndade jag även nya träningsskor från Nike , 350kr - och de är lite rosa :D
Tog en liten promenad med Hviking ner till älven och tittade på solnedgången - mysigt här.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress