Moa Katarina Nilsson

Landat i Sverige
 
För första gången någonsin känner jag mig lite ledsen över att lämna Edinburgh och komma till Sverige. Äntligen känner jag mig hemma i Edinburgh. Men det innebär att jag känner mig riktigt förvirrad - vad ska jag göra nu efter examen? Ska jag stanna? Ska jag flytta till något helt nytt ställe? För nu vill jag inte längre tillbaka till Sverige...
 
Men men, det löser sig. 
Mina första dagar här i Svea Rike har varit rätt hektiska, har pluggat, klippt mig, träffat min kostrådgivare, varit hos tandläkaren och julhandlat. Så det är först idag som jag känner att jag kan börja andas. Lyckades även fynda denna fina servis på Myrorna. Visst är den gullig?
Hos frisören på Fakelook som faktiskt är en riktigt trevlig salong. Tyvärr träffade jag inte lilla mopsen som också håller hus här, men kanske nästa gång. Känns riktigt skönt att färscha upp topparna dock och fick väldigt gott kaffe.
Fyndade även DEN HÄR på Myrorna. Är så lycklig. Har letat efter en retro skidoverall så länge och äntligen sprang jag på en som passade perfekt för 300kr. Alperna - here I come. Har ju inte skrivit det men har fått jobb i Österrike så åker dit fem dagar efter nyår för lite jobb i Kirchberg. Ska bli så härligt med bergstoppar, snö, liftar, skidåkning och prosecco. Och jobb såklart. 
 
Idag blir det julbak, och prokrastination - vet ju att jag egentligen ska skriva labbrapporter för Naturkunskapskursen men det kan vänta liiiite till... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress