Moa Katarina Nilsson

Lite tankar och två listor
Sitter här på kvällskvisten och funderar. Dels över varför jag är vaken, men det har sin förklaring i att jag är sjuk och har svårt att sova, men funderar även lite på vad jag faktiskt åstadkommit de senaste året och vad som väntar i framtiden. Jag är så otroligt glad att jag inte är rädd för att leva och faktiskt tar tag i att göra saker. Kollade precis igenom mina bilder från min instagram och insåg att jag hunnit med en hel del även om det ibland känns som att jag inte gjort någonting alls. Och känner jag mig själv rätt så kommer jag fortsätta på samma spår, att upptäcka nya saker och alltid hitta nya äventyr att ge mig ut på. Nu kanske den här texten blir något luddigt resultat av överdosering på hostmedicin och paracetamol haha men jag tror på att skriva när man känner för det och när man har något man vill få ur sig. Fick idag ett besked som kanske kan innebära att jag har en rolig nyhet att berätta inom några dagar, men avvaktar så får vi se. Istället samlar jag nu mina tankar i två listor, för surprise - jag gillar listor. Första listan är lite saker som jag gjort de senaste åren och den andra är som en liten bucket list inför framtiden, utan alltför stor eftertanke. Får göra en mer utförlig bucket list någon gång i framtiden
 
De senaste åren har jag:
- tagit studenten
- utbildat mig till reseledare
- jobbat som reseledare i österrike på sommaren
- jobbat som reseledare i verbier en vintersäsong
- tagit körkort
- lärt känna massvis med intressanta och roliga människor
- jobbat som aktör på parken zoo
- följt mitt hjärta och flyttat till london
- jobbat i london som nanny
- haft tandställning i två långa år
- sprungit ett color run
- kommit in på dansutbildning i edinburgh
- flyttat till edinburgh
- klarat två år av tre av studierna
- paraglidat i verbier
- deltagit i många roliga fotoprojekt som modell
- haft många spontana äventyr som stannat kvar som härliga minnen
- läst till mig 15 högskolepoäng på distans
- gått på bal på ett slott
- blivit duktig på att umgås med mig själv
 
Kommande år vill jag:
- ha tagit examen som dansare
- kunna jobba som dansare
- bo helt själv
- gå någon mer utbildning
- ha ett liv där jag verkligen trivs
- besöka paris
- slippa känna att jag lever i en resväska
- återvända till london
- åka skidor
- besöka alperna igen
- lära känna fler fascinerande människor
- kunna ha bjudningar hemma
- ge mig ut på många fler små äventyr
- upptäcka falsterbonäset
- slippa känna mig ensam
- bo i samma stad som min bästa vän
- lära mig minst fyra språk flytande
- åka hundspann
- se norrsken
- ta mig tid att se på stjärnorna lika ofta som jag gör nu
- åka helikopter
- filma mer dans och göra fler fotoprojekt
- lära mig segla
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress