Moa Katarina Nilsson

En lördag i Glasgow

Tog ett besök till Glasgow igår för att hälsa på en tysk kompis. Det spöregnade när jag kom dit så vi flydde till museet för modern konst. Mycket märklig konst som kunde ha gjorts bättre av en treåring men hittade ett tomt utställningsrum där jag inte kunde motstå att ta en dansbild.

Det roligaste med museet var kolla i souvenirbutiken haha. Hittade en superfin poster med Marilyn Monroe men de var slut så kunde inte köpa den. Dock kikade jag lite på en bok med Banksys konst och hittade det här fyndiga citatet på baksidan.
Vi promenerade även ner till floden. Så fint med lite broar och vatten.
Och en cool tigervägg. Här framför borde man filma dans eller ha en plåtning.
Vi promenerade och promenerade och promenerade. Och när man inte trodde man kunde promenera mer så gick vi upp på the Necropolis som är en kulle där man har en fantastisk utsikt. Det är också en magnifik kyrkogård.
Glasgow är så coolt för det finns mycket streetart som är riktigt fin, exepelvis tigern och även den här mannen och hans fåglar.
Min kompis Emily hade med sig sin polaroidkamera och tog ett kort av oss på George Square. Så charmigt med bilder som har den där gamla känslan.
Och det BÄSTA med hela dagen var at jag hittade en T2 butik ! Det är en helt fantastisk teshop där de har allt man kan tänkas behöva. Det är här jag har köpt min tekanna Barry och köpte denna gång mina två favoritteer samt två teboxar. Dock fick vi provsmaka teet ni ser på bild som hetter French Earl Grey och det var helt magiskt så måste nog beställa hem det i sommar.
Besöket avslutades med middag och en drink på Jamie's Italian.
Var helt otroligt galet trött på vägen hem men kunde njuta lite av hur fina de här vindsnurrorna är.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress