Moa Katarina Nilsson

Det blir sällan som man tänkt sig

Jag gillar att planera. Jag gillar även spontana äventyr men de sker oftast på tid som är avsatt till spontana äventyr. De är alltså delvis inplanerade. Om jag fick som jag ville skulle jag planera in det närmsta året till punkt och pricka redan nu. Och jag inser att det kanske låter trist. Och jag kan hålla med om att det blir roligare när livet innehåller överraskningsmoment. Som idag. När jag helt plötsligt fått ett meddelande med jobberbjudande i London. Nu kan jag visserligen inte tacka ja men om sådana här möjligheter kan dyka upp out of the blue och om man har ett öppet sinne så kommer man aldrig kunna veta vart man hamnar. Det är viktigare att kunna anpassa sig än att planen fungerar vattentätt. Nu kommer jag ju dock inte sluta planera, men hittills har jag lyckat anpassa mig ändå. Jag är så taggad på att se vad som väntar när skolan är över och möjligheterna är helt öppna!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress