Moa Katarina Nilsson

Pad thai

 

 
När jag var hemma på besök över jul passade jag på att laga min nya favoriträtt: Pad Thai! Har blivit helt besatt av rätten det senaste halvåret haha. Följde ett recept från ica.se (http://www.ica.se/recept/pad-thai-720986/) men gjorde min egen variant.Istället för en liten morottog jag två stora, och kunde haft i en till för jag tyckte det var för lite morot i kontrast till allt annat. Dessutom hade jag jordnötterna på sidan så man fick ha i själv, eftersom mamma är allergisk. Koriander tycker jag inte alls om så den fick utebli helt. Istället hade jag också i broccoli för det har jag precis lärt mig äta och tycker är supergott. Men mycket lättare än jag trott att göra en egen pad thai. Blev förvånad över hur gott det blev. 
  • 180 g risnudlar
  • 2 msk matolja
  • 400 g strimlad kycklingfilé
  • 300 g finstrimlad vitkål
  • 3 strimlade morötter
  • 2 vispat ägg
  • 2 dl broccoli
  • 1/2 flaska woksås (à 125 ml, gärna Asian Wok Pad Thai)
Till servering:
  • 1 lime
  • grovt hackade jordnötter
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress