Moa Katarina Nilsson

Sedan sist har jag hunnit byta land

Sitter i skrivande stund i sängen i Edinburgh och känner fjädringen i ländryggen medan jag skriver på en rapport för företagsekonomin. Men det är del av charmen i mitt lilla men fina rum här. Tyckte jag fick till en sådan drömmig bild av molnen på flyget så kunde inte låta bli att dela med mig här. Som vanligt var allt frid och fröjd, eller ja förutom lite åksjuka men lyckades sova större delen av vägen och mina akupressurarmaband (som jag för en gångs skull faktiskt kom ihåg) var till stor hjälp så ingen panikattack eller några tårar (!), men på kvällen när jag kommit hit till Edinburgh blir jag alltid så ledsen. Det slår mig att jag verkligen inte vill vara här och hur mycket jag längtar tills jag är klar, men nu efter ett par dagar så har det lagt sig och jag kan fokusera på att träna och göra det mesta av tiden. Har nu haft tre dagars repetitioner med min favorit Regan som flugit upp från London i sista minut efter att den egentliga koreografen avbokat, så jag var väldigt lycklig över det. Jag älskar verkligen Regan men är även fruktansvärt livrädd för honom haha. Men jag är hans favorit, av någon underlig anledning,  så den uppskattningen jag fått av honom de senaste dagarna har verkligen varit välbehövlig! Det är helt otroligt hur lycklig man kan bli av någon liten komplimang. Men nu har han åkt och vi har vanliga repetitioner igen. Nästa vecka bli det vanligt schema vilket jag inte är taggad på men förhoppningsvis är det två veckors rep + showvecka som väntar sedan. Ska även försöka ha tid att gymma massor och göra företagsekonomin som är tidskrävande men väldigt intressant! Så håller mig sysselsatt som vanligt.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress