Moa Katarina Nilsson

När man är barnvakt och går på museum

Idag blev det en tidig morgon trots att jag är ledig eftersom jag skulle vara barnvakt. Spenderade hela dagen på National Museum of Scotland (5h!) och lunchade på stan samt gjorde övningar för multiplikationstabellerna och såg på gameplays av gamla Super Mario spel. Det bästa på museet var utställningen med wildlife photography som de har från 16 september till februari. Fin utsikt också från the Rooftop Terrace. Avslutade besöket med att se millenniumklockan slå. Jag tyckte det var otroligt läskig - både alla de små figurerna som rörde på sig och melodin som spelades. Hej mardrömmar. Över 10 m hög och här och var sitter figurer som hämtade ur ett förvrängt sinne. Döden sitter också där, tillsammans med Lenin, Stalin och Hitler. Nu må jag var en rätt ordentligt mesig person men jag fick verkligen dåliga vibbar av den där klockan.

Nu blir det istället en liten myskväll och tänkte börja se på Mad Men eftersom alla talar så gott om serien.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress