Moa Katarina Nilsson

När man hittar två vintageklänningar

Idag är lite av en mellandag för igår fick vi lov efter en jobbig vecka men jag åker inte till Madrid förrän 6.10 imorgon bitti. Så beslutade mig för att uträtta ärenden idag. Jag har ett par photoshoot inom kort som jag ville förbereda mig inför. Speciellt en där jag betalar både en hår och sminkstylist samt en fotograf för att hjälpa till och temat är pinup/vintage. Tänk 50-tal. Kommer göra en moodboard inför fotningen som jag kan dela med mig av här på bloggen också så får vi se hur slutresultatet blir sedan. Tyckte det var helt otroligt skönt att promenera runt på stan i regnet. Älskar verkligen när det är ruggigt och regnigt. Besökte mina två favoritvintagebutiker här i Edinburgh och på butik nr 2 som heter Cookie så hittade jag två fantastiskt fina klänningar. En med trantryck i blått och en i hallonrosa med vita trianglar. Dessutom sprang jag runt för att hitta resebalsam och strumpbyxor. Tycker strumpbyxor med backseam är så himla fint just nu och hittade ett par svarta så nu behöver jag bara komplettera med ett par hudfärgade så har jag det jag behöver sedan. Besökte även H&M och hittade två mysiga stickade tröjor: en rosa och en vinröd. Nu blir det att dricka lite vitt vin och packa inför imorgon. Måste lämna lägenheten vid 4 imorgon bitti för att hinna till flyget..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress