Moa Katarina Nilsson

En mix av ditt och datt
En annan vecka har gått och kroppen anpassar sig långsamt. Den värsta träningsvärken denna helg sitter i armarna och var igår så pass jobbig att jag helt enkelt struntade i bh eftersom jag inte nådde att knäppa den. Blåmärken och tår med blåsor och sprickor gör mig på något skruvat sätt lite glad för det är ett bevis på att man jobbar hårt. Tog mig ett varmt välförtjänt bad med en Avobath babdbomd från LUSH och försöker använda helgerna till att slappna av och återhämta mig. 
Eftersom veckorna är fulla av klasser och långa dagar så har jag inte hunnit utforska Edinburgh så mycket än men i närheten av där jag bor finns Calton Hill där man får en fantastisk utsikt över staden. Man ser även upp på Arthur's Seat dit jag någon dag snart tänkte ta mig. 

Åt andra hållet kan man spana ut över staden med slottet. Fantastiskt fin stad. 

Så jag lever och trivs bra här. Har dansen i fokus och det känns hur bra som helst att få träna hårt igen. 

Dessa två åker jag förbi varje dag när jag ska ta mig till skolan. 
Bor inte alltför långt bort ifrån Edinburgh Playhouse dit jag gick och såg Dirty Rotten Scoundrels i fredags. En av dansarna som är med i ensemblen hade en klass med oss tidigare i veckan. Han var helt fantastiskt på scen så otroligt roligt att få se. Eventuellt kommer han och jobbar med oss i vår dansföreställning i April nästa år - bara att hålla tummarna!

Igår blev första utekvällen och i brist på shotglas tog vi äggkoppar. Man tager vad man haver. 
Lite sådär oklar kväll men en sådan där kväll man minns. 

Sitter nu på Starbucks och skriver eftersom vi inte fått bredband i lägenheten än. Senare får jag besök av en klasskompis och vi ska se på film och imorgon och tisdag har jag ledigt så vet inte riktigt vad jag ska göra med mig själv men det löser sig. Finns ju alltid något man behöver göra och om inte så väntar Arthur's Seat och resten av Edinburgh på att utforskas. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress