Moa Katarina Nilsson

Vem har sagt att man inte kan springa på någon man känner i London?
Imorse fanns det en croissant som väntade på mig i köket som tillsammans med lite cheddarost blev en riktigt mumsig frukost.
Sedan åkte jag in till Baker Street för att träffa Joanna och vi gick till Marylebone High Street och åt lunch på Le Pain Quotidien! Och konstigaste saken: vad är oddsen att jag springer på en av de väldigt få människor jag känner här i London en lördag i Marylebone på ett lunchställe? Men där satt Amalia och åt brunch med sin bror i andra änden rummet. Knappt så man trodde det var sant!
Efter lunchen gick vi vidare till Daunts Books - fantastiskt fin!
Gick runt i evigheter och kollade på alla böcker som är indelade i olika länder bland annat.
Den här söta boken borde jag ha köpt. Den innehåller ord på olika språk som inte kan översättas. Svenska orden "Fika" och "Tretår" finns med bland annat.
Kusmi har även en butik lite längre ner på gatan. De hade vissa teer som doftade himmelskt! Som den här - doftade precis som mandelmassa!
Vi avslutade med en fika på Patissere Valerie!
En kall Cola och after eight-glass!
Sedan blev det tunnelbanan hemåt för en kvälls barnvaktande. Åker förbi denna vyn över Themsen varje gång!
Köpte med en flaska Merlot, ost och prosciutto hem och hittade dessa popcorn som jag tyckte var lite roliga! Eller ja inte popcorn, poshcorn.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress