Moa Katarina Nilsson

Vi gör egen saft!
Jobbade som vanligt idag - långdag. Men sedan åkte jag med en kompis och skulle göra saft! Vi tänkte göra både flädersaft och rabarbersaft. Dock så spillde jag kokande vatten över oss både, nästan det första jag gjorde så efter det fick jag bara vara med och göra ofarliga saker... 
Här är de fina fläderblommorna som vi plockade.
Man blandade fläderblommorna med socker, citronsyra och citroner och hade sedan på hett vatten. Det kommer behöva stå så i några dagar nu så det blir inte klart förrän nästa vecka.
Rabarbersaften tog dock inte lika lång tid och när den var klar hälldes den upp på sådana här fina flaskor. Älskar glasflaskor - det blir så fint!
Och sedan var vi ju tvungna att smaka på saften också! Toppengott såklart!
När jag kom hem lyxade jag även till det (eftersom det var fredag) och gjorde en gin lemon tonic i ett av mina glas som jag fick i studentpresent :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress