Moa Katarina Nilsson

Kolmården i bättre bilder!
Har nu döpt min systemkamera till det fina namnet: Harald! Så här kommer lite bilder också;
Den första bilder är ifrån rovfågelsvisningen vi var på. Jag tycker rovfåglar är så attans coola. De visade även berguv - wow :)
 Lille björn klättrade ända upp till toppen av träden där han hade toppenutsikt!
Vi såg även Kapten Sjösjuks Sälshow - riktigt rolig och bra med budskapet om att inte skräpa ner i naturen och att alla kan bidra till att inte förstöra naturen. Jag älskar även sälar så jag stod vid sälarna riktigt länge och bara tittade på dem och fotade som en galning, fick mest med näsborrar som dök upp då och då vid vattnets yta...
Delfinshowen - Life - var så bra att jag grät! Delfiner är så fina och jag har en dröm om att någon gång få simma med en delfin. Besöket på Kolmården gjorde att jag kände ett riktigt sug efter att studera djurs beteende och kanske läsa zoologi - vore väldigt intressant!
Sötaste lilla apan satt i matskålen och åt - aww..
Elefanterna gick och höll varandra i svansarna och skötarna fick hjälpa lille ungen att få tag i svansen med snabeln.
Vi gick även en sväng på Tropicarium och en rocka stirrade på mig så jag fick en bra bild :)
Denna bjässen var så attans stor! Minst 3 meter och han låg precis vid glaset så jag kunde fota i princip framifrån. Var livrädd att han skulle röra på sig och skrämma ihjäl mig...
Sista bilden for now får bli denna orm (noshörnings-någonting-orm). Antingen åt han något stort nyss eller så är det världens tjockaste orm.
 
Sofie

Kolmården är ett riktigt häftigt ställe, älskar det!

Svar: Jag håller absolut med!
Tack för din kommentar! :)
Moa Katarina Nilsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress