Moa Katarina Nilsson

Yasuragi
Jag åkte på spa i söndags!! Fick en övernattning på Yasuragi Hasseludden när jag fyllde år. Åkte med mamma och hade ett dygns total avslappning!
Man får en sådan här fin morgonrock och tofflor som man även får ta med sig hem efter besöket. Alla som är på spat har på sig sådana här och man har dem överallt man går; till badet, till restaurangen - ja ni förstår. Jag fick nog en lite för stor storlek för jag snubblade på den titt som tätt. Man får även en baddräkt så alla ser likadana ut hela tiden, överallt.
De hade ett sådant där "fisk-spa" på Yasuragi som vi testade. Vi betalade för 20 minuter men fick sitta där i ca 50 min! Behandlingen går alltså ut på att små fiskar äter bort de döda hudcellerna på fötterna. Det kittlas och känns sjukt läskigt först men blir ganska mysigt efter tag! Frös otroligt mycket efter behandlingen dock och saknade min raggsockor som jag dumt nog beslutat att lämna hemma...
Mina små fötter i tofflorna som blev otroligt lena efter behandlingen!
Jag och mamma!
De har så fin inredning på Yasuragi. Det är ju ett japanskt spa så de har japanska grejer och sådana här fina lyktor överallt!
Vi åt sjurätters avsmakningsmeny till middag. Alltså sju olika sorters små rätter som kocken tillagar precis vid bordet. Han var jätteduktig och allt smakade väldigt väldigt gott. Blev förvånad på mig själv att jag åt allt - jag som annars är så himla kräsen...
En av rätterna serverades i ett fint snäckskal!
Här ser man kocken som står precis framför en och lagar mat!
Han flamberade olika saker och då förvarnade han så man kunde få ta kort - han kallade det "instagram-moment" ;)
Det kom fram att jag är en naturbegåvning på att äta med pinnar! Åt till och med ris ett och ett mot slutet av kvällen - go Moa!
På vägen hem gav mamma mig ett semlogram och jag gav henne ett så vi svängde in på Janelings och köpte varsin semla! Mums!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress