Moa Katarina Nilsson

Framme!
Inställd utflykt till Grossglockner idag eftersom vädret inte är på vår sida. Så då hinner jag blogga och skriva att jag fortfarande lever ;) Har det jättebra här nere! 
Hittills har jag bland annat:
-Nästan lärt mig namnen på alla bussgäster.
-Köpt en Dirndl! Alltså en österrikisk folkdräkt för tjejer som är en klänning, blus och förkläde. Så himla roligt - ser galet mycket fram emot att få använda den på torsdag och fredag! 
-Varit i Malmö, Berlin, Dresden och Prag där jag aldrig varit förut.
-Ätit en massa god mat. Man får verkligen se upp så man inte bara äter och äter här nere. Det godaste denna vecka var früschoppen som var svampsoppa som man kunde ha en massa kantareller i! Mums!
Bild på reseledar-Moa:
Här är jag och min oerhört snälla och duktiga "lärare" Lina i våra nya dirndls:
Och här är utsikten från fönstret på mitt hotellrum - sjukt lyxigt att få bo på hotell för det får nämligen bara bussguiderna göra!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress