Moa Katarina Nilsson

Tågen går när de vill, aldrig när jag vill
Jaha ja, godmorgon då! Ville inte riktigt gå upp ur sängen imorse för det var så kallt i rummet... Sov i joggingbyxor och långärmat inatt och på morgonen hade jag en helt perfekt varm och mysig temperatur. Men så fort jag tog mig ur sängen så kände jag mig pigg och glad. Tände till och med ett litet ljus för mysstämning! 
Sen tog jag mig till tågstationen. Redan på bussen fick jag varsel om tågkaos genom ett sms ifrån pappa. Jamen, typiskt eller hur? Att tågen strular just idag när det är nationellt prov?! Det visade sig att ett tåg hade gått sönder vid Strängnäs och det stoppade upp hela trafiken till Stockholm. Alternativet var att ta ett tåg som skulle gå efter åtta via Västerås eller ersättningsbussar (om de nu går...). Tur att pappa inte hade hunnit åka när jag kom till station för nu kunde jag få åka bil med honom! Hoppas, hoppas, hoppas jag hinner nu! Ska försöka sova en liten stund nu i bilen så fortsätter äventyret sedan ;) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress