Moa Katarina Nilsson

Skiddag 1
Slut med skidåkning för idag! Ligger i mitt rum på golvet och är helt slut! Vet att jag borde stretcha lite men jag orkar inte riktigt. Kanske snart.
Har varit toppenfint väder, nästan liite för varmt för på eftermiddagen svettade man och snön blev lite kornig och mojjig så man fastnade i den och då blev det svårt att åka. Hade ju lovat mig själv att inte åka svarta backar men det bara gick inte att hålla, Ojoj. Men bröt ju inga ben! Ramlade dock i liften när pappa (typ) fällde mig. Pappa det förresten ut som en liten same-tomte för han har en tröja/jacka som han köpt uppe i Norrland i en same-shop. När jag sa det till honom och kallade honom för "lilla same-pappa" då började han jojka medan han åkte skidor. Mamma skämdes, haha.
Imorgon är jag riktigt sugen på att prova att åka Chocken som är en dubbelsvart backe, klassad som väldigt avancerad - är det dumt att prova eller borde jag göra det ändå? Adrenalinkicken lär ju bli härlig!? 
Till lunch åt vi falukorv i stugan - såå gott! På eftermiddagen blev det en öl och en bit kladdkaka i toppstugan och nu kom mamma precis med en Gin Lemon. Livet är rätt gött! Ska nog snart ner till centrum och kolla på lite skidutrustning till mig och ikväll ska vi äta fläskfilé - whiiiee! 







Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress