Moa Katarina Nilsson

Mat, fågelräddning och bilresa
Bara ca två timmar kvar till Idre. Är såå tråkigt att åka bil långt när man lätt blir åksjuk. Har redan försökt (och lyckats) sova lite grann så antar att jag får försöka lite till. 
Såhär ser det ut i princip 85% av bilresan.
Vi mellanlandade ju hos farmor och farfar förut för att lämna av Hviking och för att få oss lite lunch. Farmor bjöd på hemlagade köttbullar och potatis - mums! Och självklart fika efter maten. Går nästan inte att besöka farmor utan att vanka därifrån i matkoma. Eftersom jag håller mig undan från kaffe just nu så ordnade hon te åt mig i fina älgmuggarna.
Lite kul att titta på bilder ifrån när jag var liten som farmor och farfar har stående lite överallt i huset.

Mitt under fikat hörde vi plötsligt en dov duns. En stackars liten gulsparv (farmor sa att hon trodde det var en gulsparv i alla fall) hade flugit rakt in i köksfönstret. När vi kom ut så satt den där helt förvirrad. Så mamma tog upp den och farmor lade ut en handduk på verandan där fågeln kunde få sitta tills den mår bättre så den sitter lite skyddat.

När jag var som mest mätt och vi var på väg och skulle åka ville farmor bjuda på godis men jag sa att jag var helt mätt. Hon insisterade att jag tog en chokladblomma i alla fall, bara för att de var så fina och så fick jag en påskpeng :)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress