Moa Katarina Nilsson

Lite tankar om godis
Först av allt vill jag bara säga att ja, jag har lite dåligt samvete för att jag ätit godis på en måndag MEN jag har inte ätit godis på två veckor och var verkligen sugen! Så det är ändå lite okej för godis en gång/vecka går bra, då veckodagen kan ruckas liite.
 
Anyways.
 
Jag är lite kräsen när det gäller godis, precis som med alltid annat. Dessutom anser jag att vilket godis du gillar kan säga saker om hur du är som person. Min godissmak ändras lite efter humör och årstid. Just nu kör jag principen att jag vill ha något geléigt, något chokladigt och något surt! Blir en bra blandning. Jag tycker INTE om grönt godis just nu... Med undantag för gröna grodor. Min goda vän Ebba som var med på picknick idag fick se mitt dilemma live när vi köpte lösviktsgodis på Tuna Park. Jag plockar nämligen gärna ut godis så jag slipper få med de gröna godisarna. Hon kom fram till att jag har problem. Men de är inte goda! Detta gäller en massa olika godisar såsom; Tutti Frutti, nappar, nonstop, fiskar, haribobjörnar, söta björnar och gott&blandat. Ja ni ser? Jag har koll på min godissmak. En ny godis som vi hittade idag och som både Ebba och jag gillade skarpt var hallonflygplan som smakade som hallonbåtar BORDE smaka. Mums!
Ps, vill prova att lägga haribobjörnar i alkohol, kanske gin, och se om de suger åt sig drickan och om det kanske blir gott? Vi får väl se... 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress