Moa Katarina Nilsson

Kaffeprovning
Nu har jag precis varit på kaffeprovning! Det var väldigt intressant och de som hade provningen var riktigt trevliga. Har dock undvikit kaffe ganska länge eftersom stress+kaffe har dålig effekt på min kropp så nu har jag lite ont i huvudet. Men kul att få lära sig lite om kaffets historia och om varför det är så viktigt att välja ekologiskt kaffe! Så nu är jag en riktig kaffesnobb och tänker inte dricka vilket kaffe som helst - Ujujuj nej! Roligast av allt var att få lite tips på hur man kan göra kaffedrinkar... Hehe ;) 
Tror de gillade oss för jag fick en flaska coffee-syrup med smak av kardemumma helt gratis som jag kan ha när jag gör kaffedrinkar hemma ! Jag är en riktig liten experimentör (hittar till och med på egna ord när jag har lust) när det gäller matlagning och bakning och tycker även det är roligt att göra drinkar! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress