Moa Katarina Nilsson

En lite spontan onsdag.
Satt hemma hela förmiddagen, läste lite, gick ut med min hund och mest chillade. Hade funderingar på att åka in till stan men hade väl inte riktigt bestämt mig helt. Sådan tur är ringde min vän Karin och sa att hon var i Eskilstuna några timmar ifall jag hade tid att ses. Vilken tur att man har vänner som kan få en att sluta bara sitta hemma och istället faktiskt göra något. Så jag åkte in till stan och träffade henne. Vi vandrade runt i Eskilstuna och kollade bland annat på muggar inne på Indiska (sååå fina allihop! Vill bara flytta hemifrån så jag kan börja inreda mitt hem). Väldigt trevligt sällskap och så var det ju så fint väder! Soligt och härligt. Tycker det är så skoj när någon hör av sig lite spontant och vill ses så jag blev jätteglad! Efter att Karin åkt vidare till Stockholm träffade jag ännu en vän för fika på Tingsgården. Vi satt självfallet ute och fikade och hade det trevligt! Blev dock aningen kallt eftersom det blåste men vi var tappra och härdade ut. Var så nöjd med födelsedagspresenten som jag hade med min till vän, Josephine. Hade hittat ett par jättefina orangea små koppar med ett fint snirkligt och blommigt silvermönster på som jag tyckte skulle passa henne. Tyckte de var så fina att jag kanske måste gå tillbaka till butiken och köpa ett par till mig själv, hehe. Jag tog en sockerbulle och coca cola - toppengott! Nu blev ni allt lite chockade va? Att jag inte tog te till fikat? Haha, lite förvånad själv faktiskt.
Mamma plockade upp mig och så åkte vi och handlade på ICA Ekängen. Kom i bilen på att jag inte ätit någon lunch och magen kurrade och tjatade om mat. Sån tur är skulle vi inte handla så mycket och vi köpte en banan och en yoghurt så stackars magen kunde sluta vara så sur. En märklig grej som hände var att jag frös som en galning ända från det att vi gick ut ur bilen till det att vi satte oss i bilen igen. Huttrade och skakade tänder så det var inte roligt alls... Något som däremot var lite roligt var att mamma välte hela LOKA-stapeln bara för att hon ville ha en specifik smak (päron-krusbär) och den enda förpackningen stod nästan längst ner och vi kunde bara hitta en. Jag sa direkt att allt skulle ramla men mamma var optimistisk och började lirka ut den. Behöver jag säga mer än att jag hade rätt och plötsligt fick vi skydda våra huvuden eftersom det regnade ner LOKA-förpackningar på oss... Men vi fick rätt smak i alla fall!


 
 
Karin

Vi måste köra spontanträffar oftare! Och planerade med för den delen :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress