Moa Katarina Nilsson

Bokhörna
Har en liten idé som jag sitter och funderar på. Är ju en riktig bokmal som fullkomligt slukar böcker så fort jag får chansen. Efter Kap Verde kom jag hem med åtta nya böcker i bagaget som jag ska/håller på att läsa. De hade nämligen ett "book corner" där man kunde låna eller få böcker som någon annan lämnat efter sig. Vet att det finns "book exchange"-forum och likande men jag tycker det är lite dumt att man måste ge bort något för att få. Jag skulle tycka att det vore bättre ifall man kunde ge bort böcker endast ifall man själv vill och kan och kunna få en nu bok även om man inte gör det. Skulle därför vilja sätta igång med en egen "bokhörna" där man ska kunna lämna böcker man är klar med och kolla efter en ny att läsa. Nu för tiden känns det som att läsning är bortprioriteras och jag tycker det borde bevaras. Om man läser en "begagnad" bok så är det även miljövänligt och ger man sedan bord den till ytterligare en ny person så hjälper man till att sprida läsglädje :) Något som jag absolut inte tycker är okej är att slänga böcker! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress